Project omschrijving

Dataverwerking versnellen

Klantcase CISK
sector: wegenbouw

Civiel & Infra Service Kwaliteitsdienst (CISK)

Het administratieve proces rond asfaltboringen is belangrijk, maar foutgevoelig. CISK zocht een manier om dit sneller en overzichtelijker te maken; voor zichzelf en voor de klant.

‘Omdat 4PROCES in kleine stappen opleverde, konden wij er direct mee aan de slag. Dit hebben wij als heel positief ervaren.’

CISK (Civiel & Infra Service Kwaliteitsdienst) had behoefte aan een gedigitaliseerd dataproces rondom asfaltboringen. Het doel: minder foutmarge en sneller rapportages draaien voor de klant.

Binnen de wegenbouw werkt CISK nauw samen met laboratoria en ingenieursbureaus voor wegenbouwkundige onderzoeken als constructieboringen, landmeet, tekenwerk en nucleaire dichtheidsmetingen. De gevoelige data worden gedeeld in rapportages met de klant en zijn vaak onderdeel van een groot project.

Eerst workshops, dan bouwen

Voordat de consultant begon met het bouwen van de applicatie, werd het proces bij CISK besproken en uitgetekend – de workshops. Hierin bespraken ze de functionaliteiten die nodig zijn in het proces en hoe hiermee gewerkt wordt. ‘In de verschillende workshops hebben we met elkaar kunnen bepalen hoe de applicatie eruit komt te zien. Tijdens het gehele proces zijn wij goed begeleid door 4PROCES’, aldus Bjorn Kerste, bedrijfscoördinator van CISK.

Het ging niet alleen om gebruikersgemak van de medewerkers, ook de uiteindelijke rapportages moesten een professionele uitstralingen hebben; deze gingen immers naar de klant. De app werd in delen opgeleverd, zodat de medewerkers bij CISK al snel kennismaakte met de applicatie en vlot vertrouwd raakte met de nieuwe manier van gegevens invoeren.

Meer mogelijkheden dankzij digitale optimalisatie

In plaats van informatie noteren, overzetten in systemen en handmatig rapportages maken, kan CISK nu met één druk op de knop een rapportage naar de klant mailen. Input komt allemaal vanuit de applicatie die gekoppeld is met de bestaande meetapparatuur voor nauwkeurige gegevens en medewerkers kunnen snel foto’s toevoegen die ze ter plaatse maken met hun iPad.

‘Een geweldige tijdsbesparing! Waar een uitgebreide rapportage eerder 2 uur van mijn tijd koste, is nu in ongeveer 10 minuten geregeld! We werken niet alleen efficienter, maar ook de foutmarge is vrijwel tot 0% gedaald’ – Bjorn Kerste

Door de tijdsbesparing kreeg CISK de mogelijkheid om hun klanten nog verder te ontzorgen met uitgebreidere rapportages; een vooruitstrevende actie binnen de branche.
Wij hebben het proces van asfaltboringen met elkaar afgerond en zijn samen met 4PROCES aan het kijken of we meer van onze processen kunnen digitaliseren.’

De consultants van 4PROCES verdiepen zich, samen met u,  in het bedrijfsproces zodat de digitale oplossing past als een jas. Vereenvoudigen, verbeteren of versnellen; wij helpen u graag verder met een passende maatwerkoplossing. Meer over onze aanpak kunt u hier lezen.