WhatsApp-functionaliteiten voor uw FileMaker applicatie

WhatsApp functionaliteiten FileMakerHoe snel kijkt u naar uw telefoon als er een app-melding binnenkomt? De meeste mensen hebben hun telefoon altijd bij de hand en bekijken WhatsAppjes sneller dan hun mail. Via een koppeling tussen WhatsApp en uw FileMaker applicatie, kunt u dit communicatiekanaal ook bedrijfsmatig gebruiken. Als onderdeel van een bedrijfsproces, servicegericht, in klantcommunicatie of bij webcare.

WhatsApp via FileMaker als onderdeel van een bedrijfsproces

Het kan heel handig zijn dat klanten een WhatsApp-bericht krijgen op een bepaald punt in het bedrijfsproces. Dit kan in FileMaker geautomatiseerd worden zodat u geen omkijken heeft naar deze (service)berichten. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Een update als de bestelling in productie gaat of wordt verzonden
  • Ter bevestiging of herinnering van een (bezorg)afspraak
  • Als notificatie dat een sessie, spreker of artiest begint op een (bedrijfs)evenement
  • Een service herinnering: tijd voor een nieuwe afspraak, batterij, onderhoudsbeurt, etc
WhatsApp via Filemaker inzetten bij webcare

U kunt vragen aan uw helpdesk of supportafdeling (ook) via WhatsApp aannemen en beantwoorden. Door de koppeling met FileMaker kan de chatgeschiedenis opgeslagen worden in het klantaccount zodat collega’s eerdere gesprekken en vragen hier terug kunnen vinden.

WhatsApp via FileMaker als nieuws kanaal / klantcommunicatie

Een nieuwsbrief per mail, een update op social media of een nieuwtje op uw website plaatsen; prima manieren van communiceren. U kunt hier ook een WhatsAppje aan toevoegen. Heel handig als de informatie tijdskritiek is of snel aandacht nodig heeft.

 

Heeft u een eigen idee waarbij de inzet van WhatsApp handig is in uw bedrijfsproces? Laat het ons weten, dan kijken we samen naar de mogelijkheden.