Soms kan één woord veel meer lading hebben dan je in eerste instantie zou verwachten. Vanuit een optimistische kijk zou je als bedrijf heel graag willen excelleren. Het staat vanuit diezelfde kijk voor succes, de beste zijn en daarmee bijna automatisch voor een gezonde bedrijfssituatie.
Maar in het gesprek dat ik had met deze ondernemer had excelleren een duidelijk andere betekenis. Niks geen succes en euforie maar eerder een lichte wanhoop wat zich uitte in een vermoeide blik bij het uitspreken van het woord excelleren. Excelleren had hier de betekenis gekregen van een groeiende hoeveelheid Excel lijsten waardoor men een beetje het overzicht begon te verliezen. Excelleren was hier duidelijk de metafoor geworden voor chaos, onrust en ontbreken van controle.
Nu kan er veel met excel dus niks mis mee zou je verwachten. Maar op het moment dat veel van die (Excel) kennis vooral in de hoofden komt te zitten van medewerkers die door Corona zijn uitgevallen, gebruik maken van de nieuwe vaderschapsregel, zwangerschap of gewoon voor het gras van de buren kiezen, heb je dus een probleem.
Je operatie moeten runnen op basis van informatie die niet up-to-date of zelfs niet beschikbaar is kan grote gevolgen hebben. Of je nu actief ben in de logistiek, de bouw, de bollensector of financiële dienstverlening, de informatie moet op orde zijn. Dat dit zeker geen kostbare transitie hoeft te zijn heeft 4PROCES o.a. bewezen met de implementaties van Filemaker bij hun relaties.
Henk van Ewijk
Dus wil jij ook weer ouderwets excelleren in datgene dat jou succesvol maakt en zit Excel je soms in de weg, kijk dan gerust eens op onze klantcases. Gewoon omdat het kan.
Wat kunnen wij voor jou betekenen?
Wij zijn elke dag bezig het beste uit onszelf en onze klanten te halen. Dit doen we door altijd in gesprek te zijn met onze klanten en hierbij continu de beste oplossingen voor onze klanten aan te dragen. Hebben jullie vraagstukken over hoe je het beste uit je bedrijf te halen met software welke het beste aansluit op je proces? Neem gerust contact op.
Wat kunnen wij doen voor jullie klanten?
Hebben jullie klanten waarvan je weet dat ze geholpen kunnen worden door hun processen te ondersteunen met goede software applicaties?
Dan wordt het tijd dat wij jullie klanten gaan helpen. Laat ons weten wie van jullie klanten het beste verdient.