Onze Aanpak
Een softwareapplicatie die naadloos aansluit op jouw bedrijfsproces!
Een softwareapplicatie die naadloos aansluit op jouw bedrijfsproces!
Binnen 4PROCES is Commitment een werkwoord, daarin staat betrokkenheid centraal. Met onze kennis van moderne softwareoplossingen en jullie kennis van de business, vormen we een gouden combinatie. Dat doen we op locatie bij de klant of op ons gezellige kantoor in Hillegom. De keuze is dus aan jullie!
We zijn van ieder zijn vak. We combineren graag jullie kennis van de bedrijfsprocessen met onze aanpak en kennis van softwareontwikkeling. Het optimale win-win model voor een werkende softwareapplicatie en succesvol eindresultaat.
Integriteit zit in ons DNA. Vandaar dat we veel aandacht schenken aan het veilig, bewust en gedisciplineerd omgaan met jullie data. We hanteren hoge normen en doen daarin dus geen concessies. Dit alles op basis van de ISO27001 normering.
Onze Agile aanpak vraagt om heldere communicatie en korte lijnen tussen klant en het projectteam. Alleen dan kunnen we snel schakelen en kunnen we garant staan voor een efficiënte aanpak. Zowel voor, tijdens als na afloop van onze projecten zijn we optimaal bereikbaar.
Wat maakt 4PROCES bijzonder?
4PROCES ontwikkelt (maatwerk) software oplossingen, en daar zijn we trots op. Met onze oplossingen ondersteunen we de digitalisering van jullie bedrijfsprocessen. Dit alles met maar één doel een efficiënte bedrijfsvoering, tevreden klanten en gemotiveerde medewerkers. Daarvoor maken we gebruik van een Agile aanpak waarbij we in korte sprints snel resultaat laten zien. Met jullie kennis van de business en onze kennis van moderne technologie werken we samen aan het beste resultaat. Daarbij verdiepen onze consultants en ontwikkelaars zich in jouw bedrijf en de processen om goed inzicht te krijgen in de werkwijze. Luisteren en vragen stellen om vervolgens de informatie te vertalen naar een optimale applicatie.
De werkvloer is voor ons cruciaal, daar gebeurt het immers. Vandaar dat we graag in gesprek gaan met jullie medewerkers, meekijken, (kritische) vragen stellen en vooral luisteren. Op basis van het complete beeld realiseren we onze oplossingen die naadloos jullie bedrijfsprocessen ondersteunen.
Onderdeel van onze aanpak zijn de workshops. Door alle direct betrokkenen mee te nemen krijgen we inzicht in de problematiek. Tijdens de workshop tekenen we de processen uit en zoeken we samen met de medewerkers op jullie locatie naar verbeterpunten. Door deze direct mee te nemen en te combineren met eisen en wensen ontstaat er een blauwdruk voor de beste oplossing. Deze blauwdruk vormt de basis voor de volgende fase: De Realisatie.
Op basis van de Blauwdruk produceren we een Back-Log list waarmee we onze twee wekelijkse sprints plannen. Op basis van de sprints gaan onze developers aan de slag met het realiseren van de oplossing. Dat doen we bij voorkeur op locatie. Simpel omdat we dan direct contact hebben met jullie medewerkers en de sfeer van de organisatie ervaren. Ervaring leert dat de korte lijntjes ook de communicatie stimuleert.
Testen is van essentieel belang en vormt een belangrijke pijler binnen ons ontwikkelproces. Niet even tussen neus en lippen door maar gestructureerd op basis van een testplan. Ook hier staat samenwerking centraal waarbij we testen aan de hand van realistische praktijkvoorbeelden (use cases). Na het afronden van de testfase en noodzakelijke correcties wordt de applicatie overgedragen aan de service organisatie.
De kurken knallen en de taart kan worden aangesneden. De oplossing is klaar voor operationeel gebruik. Gelukkig hebben we jullie collega’s tijdens het ontwikkelproces op de hoogte gehouden, dus iedereen wil graag met de nieuwe applicatie aan de slag. Voor die mensen die een stukje hebben gemist verzorgen we de training zodat uiteindelijk iedereen met veel plezier aan de slag kan gaan.
Gaat er onverhoopt toch iets mis of is er een technische vraag? Dan staan we altijd voor jullie klaar. Onze service collega’s zijn altijd bereikbaar en wij helpen direct waar nodig.
Door onze klanten toegang te geven tot onze service applicatie blijft men op de hoogte van de status van de support aanvraag. Zo houden we alles transparant en zijn jullie altijd op hoogte.
Wij zijn elke dag bezig om het beste uit onszelf te halen. Dit doen we door de moderne technologie te volgen en onze mensen te trainen. Op die manier kunnen we onze klanten blijvend ondersteunen met de beste oplossingen. Halen jullie ook het beste uit jezelf? Merk je dat de IT jullie daarbij in de weg zit of dat je te veel energie stopt in de verkeerde dingen en het saaie handmatige werk de overhand heeft? Dan is het goed om te weten dat wij jullie daarin kunnen ondersteunen. Daar komen we meestal snel achter tijdens een kop koffie en een goed gesprek.
Dat wij de beste zijn in wat we doen hebben ze jaren geleden bij WC-eend al eens geroepen. Voor ons zijn onze klanten de beste ambassadeurs. Vandaar dat wij graag met ze in gesprek blijven over de uitdagingen die zij zien. Dus zie je relaties stoeien met het digitaliseren van hun bedrijfsprocessen en gunnen jullie ze ook de luxe die jullie ervaren met de oplossingen van 4PROCES? Laat het ons weten dan gaan we graag met ze in gesprek!