‘We hebben er een professionele dienst bij in de markt’

-Erik Bos, ICT Manager

Het succesverhaal van:

Qlip

Qlip (Quality, Laboratory, Inspections en Processcertification) is een certificeringsorganisatie voor de zuivelketen en gespecialiseerd in kwaliteitsborging binnen de agrofood-branche. Het bedrijf beschikt over een uitgebreid aanbod aan analyses en certificering en heeft daarnaast een uitgebreid netwerk. Dit in combinatie met de hoogwaardige kennis en jarenlange ervaring maakt Qlip de onbetwiste marktleider als het gaat om borging van kwaliteit en voedselveiligheid in de Nederlandse zuivelketen.

 

De uitdaging

De chaos van excellijsten

Qlip biedt diverse soorten testen aan. Klanten kunnen hiervoor jaarlijks een abonnement afsluiten. Het afsluiten van deze abonnementen gaat met behulp van verschillende Excellijsten. Het probleem? De Excellijsten in kwestie waren eigenlijk nooit eenduidig voor de klant. Als de klant eenmaal een abonnement had afgesloten, was dit alleen terug te vinden via Qlip-medewerkers. Niet erg praktisch.

 

“Er was geen eenduidige manier van werken voor zowel de klanten van Qlip als de eigen medewerkers. Het gebruik van verschillende Excellijsten maakte het werk lastig. Het vervangen van de Excellijsten door één portaal zou ervoor zorgen dat alle informatie altijd via één centraal punt binnen zou komen.”
Erik Bos
ICT-Manager, Qlip

De oplossing

Bestelproces op maat

Er moest een portaal worden gecreëerd, waarin alle gegevens direct konden worden ingevoerd. Dit om een eenduidige manier van werken mogelijk te maken. Samen met de medewerkers van Qlip ging 4PROCES aan de slag met een bestelportaal op maat. Een portaal voor klanten dat de mogelijkheid biedt hun monsters te bestellen en tevens de voor hen gegenereerde certificaten op te halen. Op deze manier zijn klanten in staat op ieder moment relevante informatie op te vragen. Voor de betrokken afdeling van Qlip betekent het dat er efficiënter gewerkt kan worden. Het proces is vereenvoudigd, waardoor het automatisch sneller verloopt.

Een snelle implementatie van het nieuwe systeem

Qlip koos ervoor een interne projectgroep op te richten. Op deze manier werd de kennis vanuit verschillende afdelingen samengebracht. Ondertussen werkte 4PROCES, in samenwerking met de ICT-afdeling van Qlip, aan de ontwikkeling en implementatie van het nieuwe systeem. De projectgroep was hier vanaf het begin af aan nauw bij betrokken. Zo kon de groep direct reageren op de implementatie, door middel van het stellen van vragen en het aandragen van nuttige aanvullingen. Dit stelde 4PROCES in staat de nieuwe softwaretoepassing in rap tempo door te ontwikkelen.

Snelheid

Ondanks de grote hoeveelheid data is de applicatie super snel.

FileMaker

Door het gebruik van het Low-Code platform FileMaker heeft ons dit veel ontwikkeltijd gescheeld.

Changes

Bij proces veranderingen veranderd de applicatie met ons mee. Hierdoor kunnen we blijven groeien.

Gebruikers

De eenvoud van de software applicatie is zo innovatief dat iedereen ermee kan werken.

Ontdekken hoe we kunnen helpen?

Het is onze missie om bedrijven te helpen hun potentieel te benutten en we kijken uit naar de mogelijkheid om dat ook voor jou te doen.